Grupa III,,Żabki"(5-6latki)
Kwiecień
Tydzień I ,,Dbamy o naszą planetę”
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- utrwalenie pojęć „globus”, „ekolog” i „planeta Ziemia”, kształtowanie nawyku segregowania odpadów, oszczędzania wody, energii; kształtowanie zachowań proekologicznych, budowanie poczucia odpowiedzialności za planetę z myślą o przyszłych pokoleniach
- utrwalenie wiedzy na temat kolorów śmietników i surowców, które do nich należy wrzucać, wprowadzenie pojęć kompost, wysypisko, sortownia, kształtowanie umiejętności segregowania śmieci; kształtowanie zachowań proekologicznych
- zapoznanie i utrwalenie wiedzy o odnawialnych źródłach energii, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, kształtowanie zachowań proekologicznych
- zapoznanie ze sposobami oszczędzania wody, wprowadzenie pojęcia „deszczówka”, kształtowanie nawyku oszczędzania wody, kształtowanie zachowań, stylu życia proekologicznego
- wprowadzenie pojęcia „recykling”, „drugie życie przedmiotów”, rozwijanie wyobraźni,kreatywności dziecka, kształcenie postawy „Nie wyrzucaj, wykorzystaj”
Tydzień II ,,Wyprawa na łąkę”
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów, poznawanie sposobów pomagania owadom, rozwijanie sprawności fizycznej
- poznanie kształtu litery ł, Ł, wprowadzenie do pisania i czytania, doskonalenie umiejętności słuchania utworów literackich, rozwijanie motoryki małej
- rozwijanie sprawności manualnej, uwrażliwianie na otaczającą przyrodę, doskonalenie umiejętności matematycznych w aspekcie miarowym, doskonalenie umiejętności określania położenia przedmiotów w odniesieniu do innych przedmiotów
- rozwijanie motoryki małej, koncentracji i uwagi, śpiewanie piosenki, uwrażliwianie zmysłów poprzez zabawy usprawniające percepcję słuchową, rozwijanie sprawności ruchowej
- rozwijanie zdolności manualnych, kształtowanie zmysłów, rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat, doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem, nawiązywanie relacji rówieśniczych, rozwijanie sprawności fizycznej
Tydzień III ,,Kto nam pomoże?”
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne
- wdrażanie do posługiwania się adresem, doskonalenie pamięci słuchowej, wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, poznanie nazw zawodów służb ratunkowych i numerów alarmowych
- wyrabianie szacunku do pracy służb ratunkowych, wzbogacenie słownictwa, wdrażanie do wypowiadania się pełnym zdaniem, nauka postępowania w sytuacjach wymagających wezwania pomocy
- utrwalenie wiadomości na temat pracy strażaka, rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, klasyfikowanie figur geometrycznych, doskonalenie pracy w grupie, kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków z zabaw badawczych
- utrwalenie informacji na temat pracy lekarza, utrwalenie znajomości poznanej piosenki, rozwijanie wrażliwości muzycznej, rozwijanie sprawności fizycznej
- utrwalenie wiadomości na temat służb ratunkowych, utrwalanie umiejętności wzywania służb ratunkowych, rozwijanie wrażliwości sensorycznej, doskonalenie percepcji słuchowo-ruchowej
Tydzień IV ,,Majowe święta”
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- kształtowanie poczucia przynależności do narodu, budzenie postawy patriotycznej, wyrażanie szacunku wobec innych osób, nawiązywanie relacji rówieśniczych
- rozwijanie umiejętności analizy głoskowej i sylabowej wyrazów, rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, zapoznanie z wybranymi zabytkami Warszawy, utrwalanie właściwego zachowania podczas słuchania i śpiewania hymnu państwowego
- doskonalenie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, ćwiczenie umiejętności klasyfikowania, poznawanie nazw największych miast w Polsce i lokalizowanie ich na mapie, doskonalenie współpracy i integracji grupy
- nauka tańca ludowego, rozwijanie sprawności ruchowej, poznanie znaczenia słowa „tradycja”, kształtowanie umiejętności współpracy w grupie
- zapoznanie z nazwą „Europa”, przybliżenie celów współdziałania państw w Unii Europejskiej, poznanie nazw wybranych państw europejskich i określenie, gdzie znajdują się na mapie, doskonalenie współdziałania i integracji grupy, rozwijanie wrażliwości sensorycznej